Najväčšia japonská automobilka vo štvrtok zverejnila, že vo februári
zvýšila celosvetový predaj o 10,3 % na 773.271 áut. Veľkou mierou sa pod
to podpísal predaj na domácom trhu, kde rast dosiahol 53,2 %.
Medziročný vývoj predaja však čiastočne ovplyvnil aj nízky porovnávací
základ, keď predaj vo februári minulého roka v dôsledku nedostatku čipov
prudko klesol.
Zvýšil sa aj predaj na zahraničných trhoch, pričom dosiahol rekord. Vo
februári predala Toyota mimo Japonska 617.431 áut, čo medziročne
predstavuje rast o 3 %.
Japonská automobilka si počas koronakrízy počínala lepšie, než mnohí jej
konkurenti, napriek tomu aj táto firma musela vlani často obmedzovať
produkciu. Aj teraz upozornila, že problém nedostatku komponentov sa
ešte stále nevyriešil.
Vo februári však jej produkcia, podobne ako v prípade vývozu,
zaznamenala rast. Firma vyrobila minulý mesiac celosvetovo 755.839
vozidiel, čo medziročne predstavuje rast zhruba o 2 %. Oproti vývoju v
januári sa tempo rastu spomalilo, keď v januári produkcia Toyoty
vzrástla o 8,8 %, automobilka však napriek tomu prekonala svoj cieľ na
úrovni 750.000 vozidiel.
Aj v prípade produkcie sa výrazne zotavil domáci trh. Produkcia pre
japonský trh vzrástla vo februári v medziročnom porovnaní o 11,2 % po
januárovom raste o 30,1 %. Na zahraničných trhoch však výroba vo
februári klesla o 2,7 %, najmä v dôsledku prepadu produkcie v Číne o
14,1 %.